pirmdiena, 2010. gada 1. februāris

Bukleti

Bukletu druka
http://logotype.lv/druka/bukleti.html

Bukleti ir kā optimāls risinājums starp veidlapu un brošūru gan cenu, gan izvietojamās informācijas apjoma ziņā. Bukletu var nosaukt par starpposmu starp skrejlapu un brošūru- to izvēlas situācijās, kad reklāmas kampaņas taktika neparedz līdzekļu ekonomiju uz ārējā izskata rēķina, bet tai pat laikā arī necenšas izrauties ārpus saplānotā budžeta. Bukletos salīdzinājumā ar veidlapām tiek pasniegts lielāks reklāmas informacijas apjoms. Bukletu drukai vispiemērotākais ir vidēji biezs, glancēts un kvalitatīvs ofsetpapīrs, kurš lieliski piemērots pilnkrāsu drukai. Bukleti, kas apvieno sevī zemas pašizmaksas un liela informācijas apjoma vērtības, ir viens no visizplatītākajiem un efektīvākajiem reklāmas poligrāfijas veidiem. Bukleti ir ideāli piemēroti klientu informēšanai par preču vai pakalpojumu pārdošanu birojos, izstādēs, prezentācijās, reklāmas kampaņu norises vietās.

Labi pārdomāts buklets satur atbildes uz galvenajiem jautājumiem, kuri var rasties Jūsu potenciālajam klientam – prece, tās īpašības, preces foto, kontakinformācija, kā jūs atrast, cenas, u.c.. Efektīvs un atmiņā paliekošs buklets izdevīgi izcels Jūsu kompāniju konkurentu vidū, radīs klientu vēlmi iegādāties jūsu reklamēto preci.

Bukletu veidi. Visizplatītākie ir A4 formāta (210x297mm) bukleti, kas salocīti 3 daļās (ar 2 locījumiem) un A3 formāta (297x420mm) bukleti, kas salocīti uz pusēm. Plānākiem papīriem (līdz 170 g/m²) standarta locījumiem izmanto falcēšanu, jeb locīšanu ar speciālu iekārtu, biezākiem papīriem izmanto rievošanu (tautā saukta par bigošanu), locīšanai izmanto roku darbu.

Bukletu izgatavošanas tehnoloģijas – pēcapstrāde:
lakošana:
- ar ofsetlaku
- ar UV laku – pilnu vai daļēju lakošanu
- ar glitterlaku
cilspiedums
- ar karstspiedi
- ar reljefspiedi
izciršana.

Kā izveidot bukletu?
Lielāka daļa bukletu satur 3 galvenās sastāvdaļas – vizuālo materiālu, informatīvo bloku, kas apraksta produkciju, un kontaktinformāciju. Bukleta dizaina izstrādei nepieciešamas sekojošas lietas: firmas logotips, kontaktinformācija, grafiskie materiāli (foto, klipkopas, zimējumi) un tekstuālā informācija tehniskajai produkcijai, tāpat var sastādīt grafikus, tabulas un diagrammas, kas palīdz panākt labāku informācijas pārskatāmību un vizuālo uztveri.

Bukleta dizains, kā likums, sevī ietver bukleta kopējā dizaina izstrādi, fona tekstūras izveidi un krāsas izvēli, attēlu skenēšanu, krāsu korekciju, attēlu apstrādi, foto izgriešanu no fona, lappuses izveidi (ar lappuses izveidi saprot arī drukājamās lappuses formēšanu, kas ietver galveņu, kājeņu, kolonnu, lappušu numuru, robežsvītru, grafikas un teksta izvietošanu (Definīcija - Personālie datori. Angļu-krievu-latviešu skaidrojošā vārdnīca — R., Dati, 1998)), teksta izvietošanu un formatēšanu maketā (teksta formatēšāna ir teksta sagatavošana veidā, kas piemērots dažādām izdrukas formām, piem., rindkopu veidošana, virsrakstu centrēšana, sadalīšana lappusēs) (tekstu jāiesniedz elektroniskā veidā), efektu pielietošanu attēliem un tekstiem.

Cena ir atkarīga no veicamo darbu (operāciju) darbietilpīguma un visbiežāk tiek noteikta maketa saskaņošanas gaitā.

Kā papilddarbus maketa izstrādē var minēt – karšu pārzīmēšana, logotipu parzīmēšana vektorgrafikas formātā (labāka kvalitāte), īpašu attēlu un ilustraciju zīmēšanu (skices tiek veiktas ar roku, tad apstrādātas datorā), logotipa izstrāde, fotogrāfiju pirkšana no fotobankām vai firmas fotoarhīva, fotogrāfēšana, fotogrāfēšana ar izbraukumu pie klienta.

Bukletu izgatavošanas tehnoloģiju plusi un mīnusi.
Ofsetdrukas galvenie plusi ir lieliska kvalitāte un zema pašizmaksa vidējās un lielās tirāžās – palielinot tirāžu vienas vienības pašizmaksa ievērojami samazinās pateicoties ofsetdrukas tehnoloģijai. Ofsetdruka ir krāsas pārnese no viena materiāla uz citu, iespiedtehnoloģijas princips, kad attēls no iespiedformas vispirms tiek pārnests uz gumijas, un tikai tad uz papīra. Ofsetdrukas tehnoloģijas mīnuss ir nepieciešamība veikt sagatavošanās darbus pirms drukas – krāsu dalījums, krāsu prove, plēves, iespiedformas, preses sagatavošana, krāsu balansēšana, kas sadārdzina mazo tirāžu druku un padara neiespējamu druku stundas laikā (arī krāsas nepagūs nožūt). Kā vēl vienu plusu var minēt lielu materiālu izvēli – ofsetpapīri – matēti, glancēti, pusmatēti, dizaina papīri, kartoni, vinils (lieto speciālas krāsas), utt.. Ofsetdrukā izmanto ne tikai CMYK krāsas bet arī Pantone krāsas, kā arī metalizētās krāsas, folijkrāsas (drukā uz neuzsūcošas virsmas – plastikas).

Digitālā druka ir piemērota steidzamiem darbiem, mazām tirāžām, parasti digitālajai drukai nepiedāvā izmantot visdažādākos papīrus, jo ir arī konkrēti stingri ierobežojumi attiecībā pret papīra biezumu un reljefu (nepiedāvā izmantot dizaina papīrus). Digitālaja druka veiktajiem darbiem nav iespējams veikt dažus pēcapstrādes darbu veidus. Druku veic tikai CMYK krāsās un krāsu atveides precizitāte ir atkarīga no krāsu profila regulācijas un digitālās drukas iekārtas modeļa. Digitālajā drukā ir iespējama personifikācija, kas nav panākama ar ofsetdruku. Digitālajā drukā vienas vienības pašizmaksa ir augstāka, taču mazās tirāžās izdevīgāka nekā ofsetdruka. Mēs iesakām cenas salīdzināt – iespējams, ka izdevīgāk būs par to pašu cenu pasūtīt ofsetdrukā lielāku tirāžu.

Kādus vēl bukletus jūs varat izgatavot?
Korporatīvais buklets. Īpaši jāatzīmē korporatīvo bukletu dizainu un druku. Korporatīvajam bukletam ir jābūt ieturētam kopējā firmas stilā. Veicot pasūtījumu, pasūtītājam jānorāda izmantojamās krāsas (pēc CMYK un Pantone krāsu skalas), kā arī jāiesniedz firmas stila vadlīnijas, jeb zīmola grāmata. Korporatīvajam bukletam ir jābūt nodrukātam augstā kvalitātē uz kvalitatīvas iespiedmašīnas.

Reklāmas bukleti klientiem būs īpaši noderīgi, ja saturēs noderīgu informāciju – cenas, preču fotoattēlus, reklāmas paraugus, shēmu kā pie jums nokļūt.

Bukleta izstrāde un radīšana ir atbildīgs process.

* Nepieciešams rūpīgi novērtēt reklāmas un informatīvā satura attiecību,
* nostādīt sevi potenciālā klienta lomā
* un iztēloties kādu informāciju viņš vēlas uzzināt,
* kādas fotogrāfijas redzēt,
* kā arī jāievēro vienotais firmas stils.

http://www.logotype.lv/
Disqus Comments

Lapas Runā

Populāras ziņas